דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על יכולת ההקשבה העצמית המתפתחת בתהליך אימון אישי 

מאת    [ 14/03/2013 ]

מילים במאמר: 345   [ נצפה 1820 פעמים ]

יש שני חלקים נחוצים בהקשבה – החלק הראשון הוא היכולת של האדם להקשיב לעצמו - לשמוע מה הרצונות שלו, מה הקול הפנימי שלו אומר, ואיך הוא רואה את הדברים. החלק השני הוא איך להקשיב למידע חיצוני – שזה אומר להישאר פתוח ולקלוט מידע מועיל, ובמקביל לסנן את המידע שאין בו שימוש. כשאנחנו קשובים לעצמנו, ויחד עם זאת נמצאים בפתיחות לרעיונות שונים שנקרים בדרכנו, אנחנו במקום שמאפשר צמיחה וגדילה.

לאנשים שונים יש קשיים שונים עם נושא ההקשבה. יש את אותם אנשים שמוותרים על עצמם, לא קשובים לעצמם ופועלים מתוך מחשבה מוגזמת על הסובבים אותם. וישנם אלו שלא מקשיבים לאף אחד ובטוחים שהם יודעים הכל. בשני המקרים העבודה תהיה על ניקוי הקולות הפנימיים שמפריעים ליצור חיים איכותיים, וחיזוק הקולות שתומכים בתהליך השינוי שרוצה המתאמן.

כחלק מהתהליך נהיים יותר ערים למחשבות המתרוצצות במוחנו, ומזהים אלו מהן מקדמות ואלו מהן מעכבות. בכל הקשבה, אם לאדם, לספר, להרצאה, לשיר, לכתבה, למחשבות שלי, וגם כמובן למאמן, כדאי להיות פתוח לקבל מידע מועיל, ועם זאת לסנן את מה שלא תורם. לזהות מתי מה שאני שומע מעצים אותי, ומתי מה שאני שומע מחליש אותי.

עצם פיתוח ההקשבה מוביל אותנו ללקיחת אחריות יותר גדולה על האופן בו אנחנו פועלים בחיינו. בתהליך אימון מוצלח, במתאמן מתפתחת לקיחת האחריות ואופן ניהול החיים שלו על פי שאיפותיו האמיתיות. מתחילים מהקשבה לקולות הכי פנימיים - מה הוא באמת רוצה, מה הוא באמת חושב, ולאחר מכן, עוברים לשלב ההוצאה לפועל, שלב בוא מתעסקים עם שאלות כגון: איך אני מגשים את הרצון שזיהיתי, מה אני עושה עכשיו, מה אני עושה אחר כך, איך אני מציב לעצמי יעדים, מה המטרה המדויקת אליה אני חותר וכו'.

תהליך אימון אישי מוצלח מביא את המתאמן לכך שגם לאחר תהליך האימון, מתוך הידע וההתנסות שרכש, הוא יכול לכוון את עצמו אל עבר יעדים נוספים שהוא חפץ בהם. גם לאחר תהליך אימון אישי מעמיק ויסודי, כמובן שאפשרי לעבור תהליכים נוספים ממוקדים בשביל להעמיק עוד את יכולת ההקשבה העצמית. כשיכולת ההקשבה מחודדת, האדם יודע מה הוא רוצה, ויודע איך להגשים במציאות את מה שהוא רוצה להביא אל העולם. ככל שיכולת ההקשבה משתכללת, כך התוצאות בחיים תואמות יותר ויותר את שאיפותיו של המתאמן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב